Bytte, retur og angrerett hos Outland
Ingenting gleder oss mer enn at du er strålende fornøyd med produkter som er kjøpt hos oss, enten i våre fysiske butikker eller i vår nettbutikk. Vi er stolte av vareutvalget vårt og vi jobber hardt med å kjøpe inn fantastiske produkter som står til dine forventninger.
Likevel kan være aktuelt for deg å bytte, returnere eller angre kjøpet ditt, og da finner du mer informasjon om disse mulighetene nedenfor.
Bytte av varer
Du kan bytte en vare i tilsvarende ny tilstand med uåpnet emballasje, med kvittering eller byttelapp. Men det finnes noen avvik:
Produkter som ikke kan byttes eller returneres i butikk
- Kundebestillinger og importerte produkter
- Gavekort kan ikke returneres mot utbetaling av beløp
- Løskort, booster-pakker og samlekortdisplay (Magic the Gathering m.m)
- Produkter som tilbys som løsvekt (LEGO, minifigurer, terninger m.m)
- Mat & drikke
Produkter som er kjøpt i vår nettbutikk kan også byttes i våre fysiske butikker, og produkter kjøpt i én Outland-butikk kan selvsagt byttes i en annen Outland-butikk, mot kvittering eller byttelapp.
Om du ønsker å bytte et produkt kjøpt i vår nettbutikk, men har ikke mulighet til å besøke en av våre fysiske butikker, må du benytte deg av angreretten din og deretter bestille ønsket produkt. Les mer om angrerett nedenfor.
Det er meget viktig for Outland at produktet man ønsker å bytte er i tilsvarende ubrukt tilstand, og at plastikk og emballasje er uåpnet. Dette gjelder spesielt brett- og kortspill. Bøker, manga og tegneserier som ikke kommer med plast eller innpakning må ha intakt bokomslag og -rygg.
Tilgodelapp (kun i fysisk butikk)
Om produktet du ønsker å bytte til ikke er tilgjengelig i våre fysiske butikker, vil du få muligheten til å motta en tilgodelapp tilsvarende beløpet på produktet du ønsker å bytte.
Ordrer som automatisk returneres
Om en bestilling ikke hentes på postkontoret og/eller automatisk returneres til oss i henhold til fraktleverandørens regler, vil kundeservice ta kontakt med deg og gi deg to valg:
- Få bestilling tilsendt på nytt (gratis).
- Kansellere bestillingen mot et gebyr på opptil 350 kroner.
En annen grunn til at bestillingen automatisk returneres kan være feil eller ukjent adresse.
Bruk av angrerett
Du har rett til å angre ditt kjøp fra vår nettbutikk innen 14 dager etter at du har mottatt din bestilling. Vi legger alltid med informasjon om angrerettloven sammen med ordrebekreftelsen din når du handler i vår nettbutikk.
Dersom du skal benytte deg av angreretten er det viktig at du ikke åpner produktemballasjen eller bryter forseglingen på varene på en måte som gjør det umulig å forsegle varen på nytt på samme måte.
Merk at ved bruk av angreretten og retur av varer til Outland er du ansvarlig for at produktet er forsvarlig innpakket under transport. Du må selv stå for fraktkostnadene som følge av at du benytter angreretten.
Utfylt angrerettskjema og forsvarlig innpakket retur sendes, innen 14 dager, til adressen nedenfor:
Outland AS
Grensen 5-7
0159 OSLO
Les mer om angrerettloven hos Forbrukertilsynet (forbrukertilsynet.no)
Reklamasjon på skadet vare
Dersom du skulle være uheldig og motta en vare med mangler eller skader, vil vi rette feilen kostnadsfritt for deg – etter beste evne. I slike tilfeller er det viktig at du tar kontakt med oss så snart du oppdager feilen.
Send en e-post til vår kundeservice, via e-postadressen kundeservice@outland.no, og inkluder gjerne bilder av den aktuelle feilen.
Angrerett på brukt vare
Dersom en vare du har kjøpt i vår nettbutikk ikke svarer til dine forventninger ut fra produktets beskrivelse, kan angreretten benyttes selv om varen er brukt.
Når brukte varer returneres, vil Outland foreta en verdivurdering av varen, og du vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven §8, første ledd, bokstav i). Pengene vil bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.