Frakt og levering
Du kan velge en av følgende:
RETT HJEM til din husdør, postkasse, eller nærmeste postkontor.
KLIKK & HENT i butikk i løpet av dagen.


Leveringstid
Vi pakker og sender ordre fortløpende som vi mottar dem, og normalt innen første virkedag. Du kan forvente å ha din pakke hos deg innen en uke. Enkelte steder i Norge vil ha noe lengre leveringstid. Vi kan ikke garantere for postgangen med at alle varer kommer frem innen de anslåtte leveringstidene, men vi vil alltid sende dem så fort som mulig fra vårt lager etter mottatt bestilling.
Hvis ett eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, vil vi så fort som mulig gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres, via e-post. I de tilfeller en vare må etterbestilles fra leverandør kan leveringstiden bli noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å kansellere eller endre din bestilling.
Dersom du har inkludert forhåndsbestillingsvarer i din ordre, vil vi vente med å sende hele ordren til alle varene er på lager. Hvis du helst vil ha resten av ordren din så fort som mulig, ta kontakt med nettbutikken vår.
Hvor blir pakken levert?
Vi benytter Helt Hjem eller Posten Bring som speditører for de fleste forsendelser. Hvis det er mulig, får du pakken levert hjem til deg – enten ved døren (Helt Hjem), i postkassen, eller der du får levert avisen. Dersom pakken er for stor for postkassen vil den automatisk sendes til nærmeste postkontor eller post i butikk. Avhengig av pakkestørrelse og/eller postkode kan vi likevel være nødt til å sende pakker bestilt med Helt Hjem med PostNord eller Bring. Du vil alltid kunne følge din ordre ved hjelp av sporingsnummeret du får tilsendt på e-post.
Ved leveranser til bedrifter, benyttes Postens bedriftspakke.
Fraktbetingelser
Outland har standard fraktpris på levering av alle ordre på henholdsvis 49,- kroner ved bruk av Posten Bring, og 59,- kroner ved bruk av Helt Hjem. Du får se oversikt over totalpris og eventuelle fraktkostnader for din ordre i kassen før du betaler.
Levering utenfor Norge
Per i dag sender vi varer kun til adresser i Norge. Vi sender ikke til Svalbard.
Klikk & hent
Vil du spare fraktkostnader, eller ønsker varen så fort som mulig, kan du benytte vår Klikk & hent-løsning. Finnes varen du ønsker i en Outland-butikk nær deg kan du velge å reservere varen og hente den der i løpet av dagen. Du vil få bekreftelse på SMS når bestillingen din er klar til henting. For øvrig ingen ekstra kostnad.
Hvordan kan jeg sjekke leveringsstatus på min ordre?
Når du legger inn en bestilling hos oss vil du få tilsendt et sporingsnummer for pakken din fra Posten Bring. Informasjon om din forsendelse kan fås ved å kontakte Postens kundeservice på telefonnummer 04004, eller sjekke status på Posten sine hjemmesider www.posten.no.
Dersom du har opprettet en personlig kundekonto i vår nettbutikk vil du alltid ha tilgang til din fulle ordrehistorikk der.
Uavhentede pakker
Om en bestilling ikke hentes på postkontoret og/eller automatisk returneres til oss i henhold til fraktleverandørens regler, vil kundeservice ta kontakt med deg og gi deg to valg:
- Få bestilling tilsendt på nytt (gratis).
- Kansellere bestillingen mot et gebyr på opptil 350 kroner.
En annen grunn til at bestillingen automatisk returneres kan være feil eller ukjent adresse.

