Close
0 Varer
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filters
    Preferences
    Søk

    Kjøpsbetingelser

    Kjøpsbetingelser 

    1. Kjøp

    Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Outland har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ved endringer av forutsetning for avtalen om kjøp, for eksempel feil opplyst pris, vareinformasjon, leveringstid etc., forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Du står fritt til å kansellere din ordre ved endring av forutsetning. Outland forbeholder seg også retten til å kansellere en ordre uten å oppgi grunn.

    Outland kan ikke akseptere ordre hvor vi mistenker at hensikten er videresalg. Dette er i henhold til våre gjeldende avtaler.

    Outland inngår kun avtale med myndige personer.

    Ordren arkiveres hos Outland og er tilgjengelig via Outland kundeservice.

    2. Pris og Betaling

    2.1 Pris

    I prisen inngår merverdiavgift på 25 % på momspliktige produkter. En fraktkostnad legges til oppgitt pris på produktet.  

    2.2 Tilbakebetaling

    Tilbakebetalinger skjer direkte via betalingsmåten du benyttet. Tilbakebetalingen skjer innen 15 virkedager fra og med den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.  

    2.3 Betalingsmåte

    Du kan velge mellom følgende betalingsalternativ:

    Kredittkort - Betaling med kredittkort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2). Vi samarbeider med VISA og Mastercard for å sørge for en rask og trygg handleopplevelse. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen.

    Klarna Konto/Faktura -  Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt. Du behøver aldri å oppgi dine kortopplysninger og betaler alltid etter at du fått dine varer levert.

     
    Bedriftskunde Faktura - Dette betalingsvalget er kun tilgjengelig for de kunder vi har godkjent som bedriftskunder. Skulle det bli plassert en ordre på Faktura som vi føler vi ikke kan godkjenne vil kunden bli informert om dette på mail, og orden kanseller. Sender vi ordren uten kommentar, kan det ansees som en godkjenning som bedriftskunde. Outland AS står fritt til å i fremtiden nekte å sende ordre på faktura. Årsaken kan være manglende betaling, etc.

    3. Leveranser

    Vi leverer kun innenfor Norges grenser

    Vi sender per idag ikke til Svalbard. 

    3.1 Leveringstid

    Normal leveringstid er 2-7 arbeidsdager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak kan forekomme i de nordligste delene av Norge. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager prøver vi så fort som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandøren kan leveringstiden være noe lengre. Ved avvik fra den normale leveringstiden har du rett til å heve avtalen eller eventuelt endre din bestilling.

    NB: I julen kan det forekomme forsinkelser på leveringstiden, på opptil 5 virkedager ved høy pågang.

    3.2 Leveringsmåte

    Over 799 er det fri frakt.
     
    Fraktkostnaden fremkommer på ordrebekreftelsen.
     
    Servicepakke - Leveransen ankommer ditt nærmeste postkontor eller Post-i-Butikk. Det kan være f.eks. en lokal butikk i ditt nærmiljø.

    Pakken hentes hos postkontoret/post i butikk, eller kjøres ut via landpostbud.

    Hvis du ønsker mer informasjon om din forsendelse kan du kontakte Posten kundeservice på telefonnummer 04004 eller sjekke status på posten sine hjemmesider www.posten.no

    3.1 Leveranseforsinkelse

    Ved forsinkelse får du melding via e-post. Det kan oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, for eksempel dersom vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Du vil bli informert om dette, og kan velge å kansellere din bestilling.

    3.2 Erstatningsvare
    Om noen av varene du har bestilt ikke finnes på lager, blir du kontaktet via e-post. Vi skal da så langt det lar seg gjøre søke etter en likeverdig erstatningsvare, hvis det er ønskelig.

    3.3 Transportrisikoen
    Outland er ansvarlig for transportrisikoen, det vil si risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Outland besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadd eller feilekspedert vil feilen rettes kostnadsfritt for deg.

    3.4 Transportskader/feilekspedering

    Det er viktig at du utfører en korrekt feilmelding.

    Synlige feil: Skaden skal meldes til Outland umiddelbart på e-post nettbutikk@outland.no 

    Ta alltid bilder av emballasje og produktet som du sender til oss på nettbutikk@outland.no. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadde produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på nettbutikk@outland.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. 

    Skjulte feil:  Dette må meldes innen 3 dager til Outland på epost nettbutikk@outland.no. Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på nettbutikk@outland.no med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.

    Når vi fastslår at produktet er skadet vil vi sende deg et nytt produkt så sant det er mulig, eller refundere deg for ordren skulle det ikke være mulig å erstatte produktet. 

    Når Outland sender en pakke til deg står Outland for risikoen. Ved retur til Outland står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid innvendig emballasje.  

    3.5 Ordrer som ikke hentes

    Om du ikke henter din ordre hos Posten vil 345 NOK debiteres deg for inndekning av våre kostnader. 

    4. Angrerett i 14 dager
    4.1 Allment

    Ifølge Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Informasjon om Angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling hos Outland.no

    Det er ikke anledning til å åpne emballasje som er limt eller på annen måte forseglet slik at å pakke det opp vil gjøre det umulig å få forseglet varen igjen på samme måte.

    Hva er produktkartongen/produktemballasjen? 
    Det er en spesielt fremstilt kartong som er unik for varen, som har bilder og tekst som skal forklare og tydeliggjøre varens funksjoner og egenskaper. Videre skal den beskytte varer som trenger spesiell beskyttelse. Dette gjelder ikke transportemballasjen, som kun er fremstilt for å beskytte varen under transport

    Slik returnerer du en vare:

    Fyll ut angrerettskjemaet som blir levert sammen med ordrebekreftelsen på mail, eller sammen med pakken.

    Vår returadresse:

    Outland avd Nettbutikken
    Kirkegata 23
    0153 Oslo
     
    Om du velger å benytte deg av din angrerett, skal produktet være i ubrukt eller uforandret stand, det vil si ikke ødelagt eller skadet. Husk at du står for transportrisikoen tilbake til oss. Vær nøye når du pakker ned produktet, og bruk alltid original produktkartong/produktemballasje og medfølgende innpakkingsemballasje, samt evt. ytterkartong eller minst likeverdig fraktemballasje som varen ble levert med. Ta derfor vare på all original emballasje og kartonger særlig de 14 første dagene under din angrerettsperiode. Varen skal returenes komplett. Det innebærer alt av tilbehør.

    Send alltid returen som Verdipost eller Rekommandert Post. For at vi lettere skal kunne finne din retur er det bra om du melder inn et sporingsnummer fra posten. Husk å ta godt vare på kvitteringen fra posten.
    Outland tar ikke imot retur på ødelagte eller skadede varer. Outland tar heller ikke imot pakker som sendes i postoppkrav.

    Om du benytter angreretten står du for returfrakten. Øvrige kostnader som varens pris og frakt fra Outland til deg tilbakebetales. 

    14 dagers angrerett gjelder kun for Outland sin nettbutikk og ikke våre fysiske butikker.

    4.2 Unntak

    Angreretten gjelder ikke dersom:

    Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
    Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake, eller som raskt forringes fysisk eller blir for gammel. 
    Forseglingen er brutt på lyd- eller bildeinnspillinger, f.eks. DVD-filmer, eller en forseglet lydbok.

    Angrerett i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.

    5. Reklamasjon

    Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, mister kunden retten til å gjøre mangelen gjeldende.

    6. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon

    Ved angrerett saker og reklamasjon trenger vi din hjelp for å se til at produktet sendes til rett sted.

    Ved angrerett og bekoster du selv frakten tilbake til Outland til følgende adresse:

    Outland Avd Nettbutikken

    Kirkegata 23
    0153 Oslo 

    Ved skader eller mangler vil vi hjelpe deg med å returnere produktet til oss.

    7. Konfidensialitet og sikkerhet, Personlige opplysninger

    Når du legger inn din bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som ditt navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine personlige opplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post for å kunne gi deg den servicen du forventer av oss. 

    Outland deler aldri dine personlige opplysninger med en tredje part. I følge Loven om Personopplysning har du rett til å få tilgang til informasjonen vi har registrert om deg. Om disse er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, kan du kreve at informasjonen slettes ved å kontakte oss.

    7.1 Lagring av Personinformasjon

    Outland lagerer kun den informasjonen vi trenger for å behandle ordre/faktura og følge opp deg som kunde. Dette inkluderer

    • Epost
    • Fullt Navn
    • Adresse
    • Telefonnummer

    Dette lagers i vårt interne datasystem, og spares i minimum 5 år i henhold til regnskapsloven. Du kan når som helt be om innsikt i informajsonen vi lagerer om deg, og hvordan den er lagret.

     

    8. Øvrig

    Klager eller ros vedrørende Outland sine tjenester eller produkter kan meddeles Outland på e-post nettbutikk@outland.no. Om du fortsatt ikke er fornøyd kan du kontakte ditt lokale forbrukerombud. Outland følger alltid anbefalingene fra forbrukerrådet.

    9. Kontakt

    Ved spørsmål kontaktes Outland på epost: nettbutikk@outland.no